Levykutosella

Levykutosella
Ajatuksia elämästä

torstai 10. joulukuuta 2015

Meni Pipariksi

Mun piti alkaa jatkamaan joululeipomuksiani, mutta sitten tulin koneelle. Täällä istun esiliina päällä.

Olen jo pitkään miettinyt tätä elämää, kuten olette varmaan huomanneet näistä kirjoituksistani.

Mielessäni on ollut tämä laulu...Taivas sylissäni.  Elävä Vesi sitä on myös laulanut, mutta tämä Suvi Teräsniskan esitys on todella koskettava. Kaunis sovitus - puhumattakaan laulun sanoista.

Näitä sanoja olen pohtinut viime aikoina valtavasti: "Keneltä sai tähden, tuo katse pienokaisen?"

Mun joulunodotukseni tavallaan pysähtyy ensi viikolla. Menen sairaalaan luultavasti viikoksi. Tuo viikkohan on just ennen joulua, joten siksi olen hieman urakoinut.

Mennäkseni asiaan ja tuohon otsikkoon, joka viittaa siihen, ettei aina onnistu.
Elämä saattaa tosissaan yllättää.
Mun leipomukset joskus onnistuvat ja joskus eivät :)
Joskus iskee joku ihmeen älynväläys hieman ottaa reseptiä omiin pikku nakkisormiin ja silloin alan sorvata uutta ohjetta.
Koulussa kyllä opetettiin, että niin ei saisi missään tapauksessa tehdä! ;)

Se on vähän elämän elämisen kanssa samaa soosia: tiedetään, miten kannattaisi toimia, mutta se on se joku omapäisyys ja oman mielen parempi tieto, joka ajaa sitten niille omille sovellusalustoille.

Aina ei seuraa hyviä asioita. Tulee todenneeksi, että nurin meni koko yritys. Homma saattaa karata niin lapasesta, ettei oikein tiedä mihin puskaan päänsä piilottaisi, luullen sen helpottavan ja antavan hetken suojaa. Reppana ei ymmärrä, että vain pää on piilossa ja koko muu soppa kaikkien tuulien riepoteltavana.

Kuuntelin yhtenä iltana radioa. Yksi mies kertoi elämästään. Sanoi, että hän oli sellaisessa tilanteessa, että muutokseen vaadittiin elämäntavan, ystävien ja ympäristön vaihdos.

Niin pipariksi voi mennä :(

Tuossa mun kuvassani on sekä epäonnistunut pipari että muotti, jolla se on tehty.
Sun ja mun elämässä on aina kuitenkin toivoa. Niinkuin tuossa kuvassa tuo muotti. Se ei katoa mihinkään, vaan meillä on aina mahdollisuus aloittaa uudestaan.

Kaupasta löytyy jauhoja, siirappia, kananmunia ja mausteita, että voit tehdä uuden taikinan ja mitata huolellisesti juuri ne määrät, mitä ohjeessa sanotaan.

Raamattu on meille ikuinen reseptikirja. Sen ohjeita noudattamalla ei voi mennä pipariksi.

Mut tuntevat tietävät, etten oo omassa elämässäni osannut tehdä kaikkia leipomuksiani ohjeiden mukaan.
Mutta mä kuitenkin haluan pitää Raamattua mun rakkaimpana ohjekirjanani. 

Mua itkettää..

Vaikka mitä olis sun elämässäsi ollut ja tulemassa, niin sä oot rakas. Oot rakas läheisillesi ja erityisesti tuolle lapselle, joka jouluna on syntynyt ja josta mun rakas ohjekirjani kertoo.
Oot Jumalalle rakas.
Mikään pipari ei voi sua erottaa Jumalan rakkaudesta, jos sä vaan itse niin pyydät.


Anna mulle yksi joululahja. Se on se, että kuuntelisit tuon linkin kappaleen ihan rauhassa ja miettien niitä sanoja.
Mulle on tärkeää, että olet siinä. Että saan jakaa kanssasi näitä ajatuksia. Kiitos Sulle :)


https://www.youtube.com/watch?v=k9G2hXVrEOM