Levykutosella

Levykutosella
Ajatuksia elämästä

tiistai 17. huhtikuuta 2018

Nämä kädet sain







Nämä ovat käteni, jotka olen käyttööni saanut. Minkään muun näköisiä tai kokoisia ei ole suunnitelmaani kirjattu.

Minun  käteni eivät ole mainokseen soveltvat. Ne eivät täytä vaatimuksia.

Joskus olisin toivonut hieman kauniimpia käsiä käyttööni.
Olisi ollut mieluisaa niitä esitellä.

Mutta sain nämä.

En kuitenkaan ole koskaan häpeillyt käsiäni. Olen ne saanut juuri minulle Suuren Arkkitehdin suunnittelemana. Hinnan Hän on itse lunastanut ja suorittanut. Minun kätteni vuoksi.

Että saisin käyttää käsiäni parhaalla mahdollisella tavalla. Niin Hän on suunnitellut. 

Mutta minä olen kokonaisuus. Jos ihminen on kaikin puolin terve, jokainen kehonosa toimii loistavasti yhteistyössä.

Ajatuksia, sanoja, tunteita ja päätöksiä seuraa joskus käsien toiminta, joka tulostaa tahtomme.



Minun käteni ovat luultavasti syntyneet tekemään. 
Olen saanut koskettaa.
Olen hoitanut ja lohduttanut pientä elämän tainta.

Olen pyyhkinyt kyyneleitä. Valitettavan usein omiani, mutta joskus toisen ihmisen.
Olen laskenut käteni sinua siunatakseni.
Ristinyt - ja pyytänyt Sinulle varjelusta, voimaa ja johdatusta.

Kohottanut käteni ylös huutaen "minuun sattuu !!!!!"

Kohottanut laulaen kiitokseen " tässä minun on nyt niin hyvä olla..."


Olen siivonnut kotiani. 
Elämääni
Näillä käsillä.

Olen rikkonut
Olen allekirjoittanut papereita, jotka ovat tehneet niin kipeää,
etten halua edes tarkemmin sinulle niistä avautua.
Heitellyt astioita
Repinyt hiuksiani pahaan olooni...

Nämä kädet ovat paiskoneet ovia.

Näillä käsillä on oltu vihaisia.


Käsiini on sattunut.
Palohaavat
Veitsen viillot hätäisyyksissäni.
Vasaran iskun alle jäämiset

Monet sormet ovat joskus murtuneet

Näillä käsillä on toimittu!

Mutta huolta en ole pitänyt niin hyvin kuin olisin voinut

En ole viilannut kynsiäni, vaan raa 'asti joskus leikannut Fiskarsseilla, ellei kynsisaksia ole löytynyt
Olen hieman välinpitämätön huolehtimaan edes käsistäni.

Mutta ovat nämä kädet olleet auttavinakin
Ystäville, joiden voimat ovat loppumaisillaan
Ihmisille, jotka tarvitsevat kosketusta
Halausta
Lämmintä tunnetta lähimmäisestä, jonka sydän kokee ja kädet toimivat sen mukaan.


Ovat näppäilleet sointuja kitarasta ja suu mukana laulanut
Pianoa omaksi ilokseen pimputelleet

Nykyään kännykällä tuhrustavat
Toivoisin, että toivoa toivottomalle
Sille, joka tahtoisi etten jaksaisi välittää näillä käsillä.. sormilla
ihmisestä, joka luulee olevansa kova kuin kivi

Mutta jos yhdet kädet ovat minun, joka tuota kiveä alkaa liikuttaa,
saaden sen vierimään sinne, minne se oikeasti kuuluu,
niin mielelläni vaikka ilman hanskoja sen teen ja
osallistun

Koska minä toivoisin ja
rukoilen
Taivaan Isää
että Hän antaisi käsieni tehdä niitä hyviä tekoja
joihin kykenen

Ei hänkään minulta kysy mitään sellaista
mihin en pysty

Elleivät jalkani liiku aina kuten ,
se ei tarkoita, ettenkö minä eläisi.

Minun käteni toimivat
Sydämeni sykkii tänä päivänä paremmin kuin ennen
Koska oli ihminen, jolle oli uskottu kirurgin kädet..
Hän teki sitä tehtävää, joka oli hänelle uskottu
auttaakseen minua.


Isä  tietää, miten ja mistä on minut tehnyt
Hän uskoo, että voin kaiken sen, minkä Hän minulle osoittaa

Minun käteni
Ovat lahjani
Lahjani Luojalta
Lahja sinulle

Että minunkin käteni soivat
että ne saavat aikaan kiitosta Luojalleen
Kunniaa sille, jolla on voima ja kirkkaus

Ei ole ihminen häneen verrattavissa

Savesta minunkin käteni ovat muovautuneet
Maaksi ne aikani loputtua muuttuvat!


Mutta nyt kun vielä
olen ja hengitän

tahdon sydämestäni tehdä käsilläni kaiken sen, joka on hyvää!
Kun kykenen ajatuksiani sinulle näillä käsilläni kirjoittamaan
vielä kun ajatukseni tuottavat näitä sanoja

Nyt minä toivon sinun elämääsi näillä vajavaisilla käsilläni
että sinäkin luottaisit rakkauteen

turvaisit siihen, jolta minäkin heikko ja niin huono ja usein epäonnistunut,
olen saanut iloa, toivoa ja luottamusta huomiseen

Minun käteni eivät ole katkeroituneet
Ne toimivat

Siksi että minua rakastetaan
Juuri näin huonona ja epäonnistuneena kuin olen

Siksi uskallan
Uskallan elää
Kiittää siitä
että saan olla
minä

Näillä käsilläni
jotka olen käyttööni saanut


Ei kommentteja: