Levykutosella

Levykutosella
Ajatuksia elämästä

maanantai 13. marraskuuta 2017

Suussasulava Haudutettu Keitto

13.11.2017
               
 SUUSSASULAVA HAUDUTETTU KEITTO     

Valmistusaika -Vuosia
Saanto -Ehtymätön
Vaikeusaste -Edellyttää täyden antautumisen ja Taivaan Isän rakkauden
Soveltuu -Sopii myös erinomaisesti ruoka-aineallergikoille
Vaikutusaika -Elinikäinen, jos vain suostut
Tarvitset -Kattilan ja siihen sopivan kannen JOH 3:16
              -Ehtymättömän lämmönlähteen

AINEKSET
Kuorimattomia perunoita -Salattu elämä
Sipulia -Kyyneleitä
Chili -Polttavia kyyneleitä
Lihaa: kaikkein sitkeintä ruhonosaa -Vääristynyt ajatusmaailma
                                                          -Itsensä hallitsemattomuus
Kamaraa -Itsekkyys
Valkosipulia -Edistää tulehdusten paranemista
Punajuuri -Paljastaa todellisen minäsi
Suolaa maun mukaan -Ei hyväksy ja myönny kaikkeen pahuuteen, mitä
näkee ja kuulee, vaan sanoo rohkeasti oman mielipiteensä ja ennenkaikkea elää uskovan elämää niin, että vaellus todella erottuu edukseen.


TARJOILUUN
Smetana -Psalmi 23:6 Sula hyvyys ja laupeus
seuraavat minua kaiken elinaikani ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti.


Jos sinulla on aikaa ja ehdit, niin voit pestä perunat.
Laita kaikki ainekset sellaisenaan kattilaan, kiehuvaan veteen.

Korinttolaiskirje 13:1-13

1.Korinttolaiskirje:13:1 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.

13:2 Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.

13:3 Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.

13:4 Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,

13:5 ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,

13:6 ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;

13:7 kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.

13:8 Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.

13:9 Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.

13:10 Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.

13:11 Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.

13:12 Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.

13:13 Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus


Siinä vaiheessa, kun kattilankantta avatessasi huomaat aisteihisi tulevan suloisen tuoksun, ja jokaisen ainesosasen olevan hajonnut upeiksi pieniksi paloiksi, niin voit ottaa kauhalla puhtaalle, valkoiselle lautaselle sen kokoisen annoksen, kuin sinä koet itsellesi olevan hyväksi.

Ei kommentteja: